الأربعاء، سبتمبر 17، 2008

محمد فرج على يكتب : سر المكالمه الغامضه

في صباح يوم الاربعاء الموافق 10/9/2008 رن هاتف المنزل و ظهر علي الشاشه رقم غريب من مدينه شبين الكوم لا اعرفه فاجبت علي الهاتف فاذا علي الطرف الآخر صوت شاب في منتصف العشرينات من عمره و يبدو انه يتكلم من كابينه عامه واستنتجت ذلك من اصوات الضجيج من حوله و دار هذا الحوار القصير

انا : الو

الشاب : ايوه سلامو عليكم

انا : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته

الشاب : ممكن اكلم الاستاذ / محمد فرج

انا : ايوه انا محمد

الشاب : انا عايز اقولك علي حاجه

انا : اتفضل انا تحت امرك

الشاب : فيه موضوع منشور عنك في جريده

انا : "مقاطعاً" موضوع ايه و في جريده ايه

الشاب : "باقتضاب" يعني مش عارف

انا : "مقاطعاً" موضوع ايه و في جريده ايه

وهنا اغلق الهاتف مع صوت ضحكات عاليه

و علي الفور عاودت الاتصال بالرقم فاذا بالرساله المسجله تقول " هذا الرقم طالب فقط"

يعني كما توقعت كابينه عامه و هنا بدا الشك يساورنى هل هذ ا الشاب يمزح ام ماذا و لكن ده يبقي هزار تقيل قوي و كمان في نهار رمضان و الناس صايمين و الشياطين مسلسله

لكنه يعرفني و خاطبني ياسمى توترت بطريقه فظيعه ماذا افعل ؟
و ظهرت مئات التساؤلات امامى هل من الممكن ان يُفبرك موضوع في جريده او مجله عني
نعم فكل شيء في هذا الزمان ممكن و جائز في ظل طغيان اصحاب النفوس الضعيفه و منعدمي الضمائر في كل مكان
ماذا افعل !!
هدانى تفكيري للاتصال بزميله صحفيه متخصصه في الحوادث اسمها " نيفين الفقي" من مركز الباجور
و شرحت لها ما حدث فاجابت بمنتهى الهدوء الذي تُحسد عليه كبر كبر ده اكيد حد بيهزر معاك و كانها تعرف شييء و تريد اخفائه عنى بالطبع صدمتنى عباراتها
طب اشمعنى انا بالذات و واحد عارف اسمي كمان يعني قاصد الكلام اللي بيقوله المهم لم احصل منها علي عقاد نافع فشكرتها و انهيت المكالمه مع عباره ابقي طمني مما يدل علي انها تخفى شييء ما و هنا احب ان اقول ان في هذا الزمان كل شييء ليس في الحسبان يحدث
و اطلب منكم يا اصدقائى الطيبين في هذه الايام المباركه امدادي بأى معلومات عن هذا الموضوع حتي اقطع الشك باليقين
هل فعلاً نُشر موضوع صحفي عني في جريده او مجله و حتماً سيكون موضوع مُفبرك من وحي خيال كاتبه المريض و منتمي بلا شك لحزب اعداء النجاح و حزب اعداء الانسانيه ام انه مجرد مزاح ثقيل
فمن لديه ايه معلومات الرجا الاتصال بي عبر الوسائل الآتيه
الايميل : modylive2004@yahoo.com
ولكم منى جزيل الشكر
اخوكم : محمد فرج على

هناك 4 تعليقات:

الخوجة يقول...

أخ محمد ولايهمك تلاقى واحد عارف انك عامل مدونة ولابيهزر او احد مكلفة علشان يتسلى

محمد فرج على يقول...

اشكرك علي الاهتمام يا خوجه ممكن اعرف عنك معلومات اكتر

غير معرف يقول...

واااااااااااااااو
لو اتعملت فيه كنت سأقول التالي
"اهلا وسهلا ايها المرسال
اتدعي انك تعرف اكثر مني حالي
آل نشروا اسمي في الجرنال
وعايزني ابقي مش داري"
علي العموم بالمصري
تعيش وتاخد غيرها
بس نصيحة
هتاخد غيرها
كتيييييييييييييييييييييييييييييييير لو لم تمحي ما كتيته عنك من بيانات

محمد فرج على يقول...

و الله احنا في زمن صعب يا اسماء
و ذي ما بيقول الشاعر
قسم حكايتك ع الوتر موال صبابا
و اللى مالوش انياب بياكلوه الديابه
وحسبي الله و نعم الوكيل